فایلزمارکت

Files-Market

فایلزمارکت

Files-Market

ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه‌ی 7 تهران می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات292
حجم1253 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در خصوص فساد اداری می باشد.و در آن به بررسی مدل سنجش سلامت و فساد اداری در شهرداری تهران می پردازیم.همانطور که می دانیم بروز فساد و تأمین سلامت اداری در سازمان‌ها از جمله مسائلی است که هر سازمانی در هر مکان، زمان و با هر ماهیت وجودی(خدماتی، بازرگانی، غیرانتفاعی و...) می‌تواند با آن مواجه باشد و به یکی از مهم‌ترین مسائل سازمان بدل گردد. در این صورت هر سازمانی خواهان شناخت ماهیت بروز این مسأله و از بین بردن آن می‌باشد.

 

 

 

 

در این تحقیق که با توجه به هدف آن کاربردی است به بررسی و اندازه‌گیری میزان رواج فساد و درجه‌ی سلامت سازمان با استفاده از مدل سنجش سلامت و فساد سازمانی پرداخته می‌شود.بر اساس مدل سنجش سلامت و فساد اداری جامعه‌ی مورد بررسی ترکیبی از کارکنان، خبرگان، ارباب رجوع شهرداری تهران و شهروندان شهر تهران را تشکیل می‌دهد

 

 

 

 

هدف اصلی این پایان نامه سنجش میزان سلامت اداری در شهرداری تهران از طریق "مدل سنجش سلامت و فساد اداری شهرداری تهران" با در نظر گرفتن یک دپارتمان معرفی شده از سوی ستاد ارتقای سلامت اداری شهرداری تهران و مقایسه‌ی آن با نمره‌ی سلامت و فساد اداری کلی شهرداری تهران

 


 

 

 

 

 


فهرست:
چکیده:د‌
فصل اول: 1
1-1-مقدمه:2
1-2-مسأله‌ی اصلی تحقیق:4
1-3-بیان مسأله:4
1-4-ضرورت تحقیق:5
1-5-اهداف تحقیق:16
1-5-1- هدف اصلی:16
1-5-2- اهداف فرعی:16
1-6-روش انجام تحقیق:17
پیاز فرایند پژوهش:18
1-7-فرضیه‌های تحقیق:19
1-8-جامعه‌ی آماری:19
1-9-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی طرح:20

 

 


فصل دوم25
2-1- مقدمه:26
2-2-مفاهیم و تعاریف:27
2-2-1- مفاهیم و تعاریف فساد:28
2-2-2-1-انواع فساد:31
2-2-2-2- فصل مشترک مباحث مربوط به فساد35
2-2-2-مفاهیم و تعاریف سلامت:37
2-2-2- 1- سطوح و دسته‌بندی تعاریف سلامت:40
2-2-2-2- تعاریف سلبی سلامت:41
2-2- 2-3- تعاریف ایجابی سلامت:41
2-3-جمع‌بندی تعاریف:47
2-4- گزاره‌های سلامت و فساد:48
2-4-1- نظریه‌های موجود در فساد:48
2-4-1-1- نظریه‌ی سیب بد:50
2-4-1-2- نظریه‌ی رهایی اخلاقی:51
2-4-1-3- نظریه‌ی کنش بوردیو: تحلیل رغبت52
2-4-1-4- نظریه‌ی موازنه‌ی هزینه‌ها و پاداش‌های مورد انتظار فساد(رویکرد انتخاب عمومی):53
2-4-1-5- نظریه‌ی فرهنگی‌هافستند:54
2-4-1-6- نظریه‌ی فرهنگ سازمانی:56
2-4-1-7- نظریه‌ی سلامت سلزنیک:57
2-4-1-8- نظریه سلامت ماروین بروان:58
2-4-2- روش‌های سنجش سلامت و فساد:59
2-4-2-1- روش‌های سنجش فساد60
2-4-2-2- روش‌های سنجش سلامت:65
2-5- جمع‌بندی پژوهش‌های داخلی و خارجی:74
2-5-1- تجزیه و تحلیل پژوهش‌های داخلی:112
2-5-2-تجزیه و تحلیل پژوهش‌های خارجی:114
2-6- مدل مفهومی برآمده از پژوهش‌های پیشین و نتیجه‌گیری:119

 

 

 

فصل سوم122
3-1- مقدمه:122
3-2- روش تحقیق:123
3-3- جامعه‌ی مورد مطالعه:124
3-4- نمونه‌ی آماری و روش نمونه‌گیری:124
3-5- روش‌های گردآوری اطلاعات:126
3-5-1- مطالعات کتابخانه‌ای:126
3-5-2- مطالعات میدانی:127
3-5-3- طیف لیکرت:142
3-5-4- دو گزینه‌ای:142
3-6- پایایی و روایی ابزار142
3-6-1- پایایی142
بررسی پایایی متغیرهای فساد:143
3-6-2- روایی:145
3-6-2-1- روایی سازه:145
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:146
تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن آزمون جنبی:153
آزمون Uمان- ‌ویتنی:154
آزمون کروسکال-والیس:154
3-8- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:155

 

 


فصل چهارم156
4-1- مقدمه:157
4-2- بررسی آمار توصیفی:157
4-3- بررسی آمار استنباطی:184
4-3-1- تجزیه و تحلیل ابعاد سلامت و فساد:184
4-3-1-1- محاسبه‌ی نمره‌ی مؤلفه‌های ابعاد فساد و سلامت:185
4-3-1-2- تجزیه و تحلیل مؤلفه‌های بعد‌های سلامت و فساد اداری:196
4-3-2- تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن:197
4-3-2-1- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه کارکنان198
4-3-2-2- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه خبرگان199
4-3-2-3- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه ارباب‌رجوع201
4-3-2-4- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه شهروندان202
4-3-2-5- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه کارکنان203
4-3-2-6- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه خبرگان205
4-3-2-7- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه ارباب‌رجوع207
4-3-2-8- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه شهروندان208
4-3-2- 9- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن بعد سلامت و فساد اداری در گروه‌های 4 گانه:209
4-3-3- آزمون کروسکال والیس:210
4-3-3-1- مقایسه‌ی میانگین 4 گروه در مورد فساد و سلامت:210
4-4- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:212

 

 

فصل پنجم214
5-1- مقدمه215
5-2-1- بررسی نمره‌ی سلامت و فساد اداری در مدل سلامت جامع اداری217
5-2-2- بررسی رتبه‌ی مؤلفه‌های ابعاد سلامت و فساد اداری در مدل سلامت جامع اداری224
5-2-3- بررسی تفاوت نمرات ادراک و تجربه در سلامت و فساد اداری227
5-3- بحث درباره‌ی نتایج232
5-4- پیشنهادها بر مبنای یافته‌های تحقیق233
5-5- پیشنهادها برای پژوهشهای آتی244
5-6- محدودیت‌های این تحقیق245
فهرست منابع و مآخذ:248

 

 


پیوست‌ها:258
پیوست شماره‌ی 1: پرسش‌نامه‌ی کارمندان (تجربه)258
پیوست شماره‌ی 2: پرسش‌نامه کارکنان ادراک263
پیوست شماره‌ی 3: پرسش‌نامه‌ی خبرگان268
پیوست شماره‌ی 4: پرسش‌نامه‌ی ارباب‌رجوع273
پیوست شماره‌ی 5: پرسش‌نامه‌ی شهروندان277

 

 

فهرست جداول:
جدول ۱: قوانین مربوط به سلامت و فساد اداری4
جدول ۲: ارزیابی پاسخگویان از میزان فساد در برخی از سازمان‌ها (584=N)9
جدول ۳: شاخص‌ها و متغیرهای مربوط به مفهوم فساد16
جدول 4: شاخص‌ها و متغیرهای مفهوم سلامت17
جدول ۵: مروری اجمالی بر تحقیق‌های داخلی56
جدول ۶: مروری اجمالی بر تحقیق‌های خارجی73
جدول ۷: متغیرها و سؤالات آن‌ها(بخش ادراک)91
جدول ۸: متغیرها و سؤالات آن‌ها(بخش تجربه)95
جدول ۹: نمره آلفای کرونباخ سؤالات مربوط به ادراک و تجربه فساد و سلامت100
جدول ۱۰: نمره آلفای کرونباخ متغیرهای فساد100
جدول ۱۱: نمره آلفای کرونباخ متغیرهای سلامت101
جدول ۱۲: مثالی از سنجش چندمعیاره فساد بر اساس ادراک و تجربه‌ی فساد شهروندان107
جدول ۱۳: نوع شاخص‌هایی پرسیده شده از هر گروه108
جدول ۱۴: بررسی فراوانی مؤلفه جنسیت در میان گروه‌های پرسش‌شونده111
جدول ۱۵: بررسی توصیفی تحصیلات در گروه‌های مورد پرسش112
جدول ۱۶: فراوانی پاسخ‌ها به میزان سلامت و فساد معاونت هماهنگی و امور مناطق118
جدول ۱۷: فراوانی پاسخ‌ها میزان سلامت و فساد معاونت مالی و اقتصاد شهری118
جدول ۱۸: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت فنی و عمرانی119
جدول ۱۹: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت خدمات شهری119
جدول ۲۰: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت حمل و نقل و ترافیک120
جدول ۲۱: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت شهرسازی و معماری120
جدول ۲۲: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و امور شوراها121
جدول ۲۳: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی121
جدول ۲۴: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت منابع انسانی122
جدول ۲۵: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد سامانه مدیریت شهری 137122
جدول ۲۶: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد مرکز نظارت همگانی 1888123
جدول ۲۷: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد شورایاری‌های شهر تهران123
جدول ۲۸: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد حراست کل شهرداری تهران124
جدول ۲۹: فراوانی پاسخ‌های از نظر خبرگان در مورد اولویت دار بودن مسأله‌ی فساد(25=n)125
جدول ۳۰: فراوانی پاسخ‌ها از نظر ارباب‌رجوع در مورد عدم رواج فساد در شهرداری تهران(150=n)126
جدول ۳۱: فراوانی پاسخ‌ها از نظر شهروندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران(390=n)127
جدول ۳۲: فراوانی پاسخ‌ها از نظر کارمندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران(200=n)128
جدول ۳۳: فراوانی پاسخ‌های شهروندان در مورد درخواست و پرداخت رشوه در شهرداری تهران(390=n)132
جدول ۳۴: فراوانی پاسخ‌های شهروندان در مورد شناخت فرد رشوه‌دهنده به شهرداری تهران(390=n)132
جدول ۳۵: نمره سلامت و فساد اداری و نمره‌ی سلامت جامع135
جدول ۳۶: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه کارکنان136
جدول ۳۷: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه کارکنان136
جدول ۳۸: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه کارکنان136
جدول ۳۹: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه کارکنان137
جدول ۴۰: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه ارباب‌رجوع137
جدول ۴۱: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه ارباب‌رجوع137
جدول 42: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه ارباب‌رجوع138
جدول ۴۳: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه ارباب‌رجوع138
جدول ۴۴: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه شهروندان138
جدول ۴۵: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه شهروندان138
جدول ۴۶: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه شهروندان139
جدول ۴۷: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه شهروندان139
جدول ۴۸: نمره‌‌های مؤلفه‌های بعد‌های سلامت و فساد اداری141
جدول ۴۹: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه کارکنان در آزمون فریدمن142
جدول ۵۰: معنی داری آزمون فریدمن143
جدول ۵۱: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه خبرگان در آزمون فریدمن143
جدول ۵۲: معنی‌داری آزمون فریدمن144
جدول ۵۳: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه ارباب‌رجوع در آزمون فریدمن144
جدول ۵۴: معنی‌داری آزمون فریدمن144
جدول ۵۵: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه شهروندان در آزمون فریدمن146
جدول ۵۶: معنی‌داری آزمون فریدمن146
جدول ۵۷: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه کارکنان در آزمون فریدمن147
جدول ۵۸: معنی‌داری آزمون فریدمن147
جدول ۵۹: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه خبرگان در آزمون فریدمن148
جدول ۶۰: عدم معنی‌داری آزمون فریدمن148
جدول ۶۱: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه ارباب‌رجوع در آزمون فریدمن148
جدول ۶۲: معنی‌داری آزمون فریدمن149
جدول ۶۳: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه شهروندان در آزمون فریدمن149
جدول ۶۴: معنی‌داری آزمون فریدمن149
جدول 65: جدول رتبه‌ها151
جدول 66: نتایج آزمون کروسکال والیس151
جدول ۶۷: بررسی فرضیه‌های تحقیق155
جدول ۶۸: میزان فساد در برخی از سازمان‌ها(584=N)159
جدول ۶۹: نمره‌ی مؤلفه‌های سلامت و فساد اداری به تفکیک161
جدول ۷۰: نمره‌ی سلامت و فساد اداری به تفکیک ادراک و تجربه‌ی گروه‌های پرسش‌شونده163
جدول ۷۱: مقایسه نمره‌ی دو شاخص CPI و BPI در سال 2011165

 

 


فهرست نمودارها و اشکال:
نمودار 1: روندنمره و رتبه ایران در (CPI) شاخص سازمان شفافیت بینالمل7
نمودار2: نمره‌ی فساد بر اساس آمار بانک جهانی8
نمودار 3: شکل رهایی اخلاقی و فرایند منتهی به فساد38
نمودار4: وضعیت فساد به صورت نموداری40
نمودار 5: معبد سلامت TI50
نمودار 6: مدل سنجش سلامت/فساد دکتر بازرگانی و همکاران54
نمودار 7: مدل سنجش سلامت اداری شورای دستگاه‌های نظارتی55
نمودار 8: پراکندگی سطوح مطالعات و پژوهش‌ها79
نمودار 9: متغیر وابسته در پژوهش‌های ذکر شده در ادبیات داخلی79
نمودار 10: نمودار فراوانی ابعاد پژوهشی در رابطه با موضوع سلامت و فساد80
نمودار 11: فراوانی سطوح تحلیل در ادبیات خارجی81
نمودار 12: فراوانی موضوعات اصلی پژوهش در ادبیات خارجی81
نمودار13: مدل مفهومی تحقیق85
نمودار 14: جنسیت در میان گروه‌های مورد سؤال112
نمودار 15: تحصیلات در گروه‌های مورد سؤال114
نمودار16: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان گروه کارمندان115
نمودار17: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه خبرگان115
نمودار 18: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه ارباب‌رجوع116
نمودار19: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه شهروندان117
نمودار 20: نمودار میله‌ای فراوانی نظر خبرگان در اولویت مسأله‌ی فساد در شهرداری تهران125
نمودار 21: نمودار میله‌ای فراوانی نظر ارباب‌رجوع در عدم رواج فساد در شهرداری تهران126
نمودار 22: نمودار میله‌ای فراوانی نظر شهروندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران127
نمودار 23: نمودار میله‌ای فراوانی نظر کارمندان در مورد ادراک شهروندان از رواج فساد در شهرداری تهران129
نمودار24: تعداد دفعات پرداخت رشوه از سوی ارباب‌رجوع (150=n)130
نمودار25: نمودار مجموع رشوه‌های پرداخت شده از سوی ارباب‌رجوع131
نمودار 26: نمودار درصد شناخت شهروندان از رشوه‌دهنده به شهرداری تهران132
نمودار27: فضای سلامت و فساد157
نمودار 28: فضای سلامت/ فساد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه‌ی 7 شهرداری تهران157
نمودار 29: نمره‌ی ایران در شاخص CPI منتشر شده توسط سازمان شفافیت بین‌الملل (نمرات از 10-0)158

 

 


شکل 1: مدل سلامت ماروین بروان44
شکل 2: تصویر صفحه‌ی ورود اطلاعات پرسشنامه به نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری134
شکل 3: تصویر صفحه‌ی محاسبات خودکار Tij در نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری134
شکل 4: تصویر صفحه‌ی خروجی در نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری135


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد