فایلزمارکت

Files-Market

فایلزمارکت

Files-Market

ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه‌ی 7 تهران می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات292
حجم1253 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در خصوص فساد اداری می باشد.و در آن به بررسی مدل سنجش سلامت و فساد اداری در شهرداری تهران می پردازیم.همانطور که می دانیم بروز فساد و تأمین سلامت اداری در سازمان‌ها از جمله مسائلی است که هر سازمانی در هر مکان، زمان و با هر ماهیت وجودی(خدماتی، بازرگانی، غیرانتفاعی و...) می‌تواند با آن مواجه باشد و به یکی از مهم‌ترین مسائل سازمان بدل گردد. در این صورت هر سازمانی خواهان شناخت ماهیت بروز این مسأله و از بین بردن آن می‌باشد.

 

 

 

 

در این تحقیق که با توجه به هدف آن کاربردی است به بررسی و اندازه‌گیری میزان رواج فساد و درجه‌ی سلامت سازمان با استفاده از مدل سنجش سلامت و فساد سازمانی پرداخته می‌شود.بر اساس مدل سنجش سلامت و فساد اداری جامعه‌ی مورد بررسی ترکیبی از کارکنان، خبرگان، ارباب رجوع شهرداری تهران و شهروندان شهر تهران را تشکیل می‌دهد

 

 

 

 

هدف اصلی این پایان نامه سنجش میزان سلامت اداری در شهرداری تهران از طریق "مدل سنجش سلامت و فساد اداری شهرداری تهران" با در نظر گرفتن یک دپارتمان معرفی شده از سوی ستاد ارتقای سلامت اداری شهرداری تهران و مقایسه‌ی آن با نمره‌ی سلامت و فساد اداری کلی شهرداری تهران

 


 

 

 

 

 


فهرست:
چکیده:د‌
فصل اول: 1
1-1-مقدمه:2
1-2-مسأله‌ی اصلی تحقیق:4
1-3-بیان مسأله:4
1-4-ضرورت تحقیق:5
1-5-اهداف تحقیق:16
1-5-1- هدف اصلی:16
1-5-2- اهداف فرعی:16
1-6-روش انجام تحقیق:17
پیاز فرایند پژوهش:18
1-7-فرضیه‌های تحقیق:19
1-8-جامعه‌ی آماری:19
1-9-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی طرح:20

 

 


فصل دوم25
2-1- مقدمه:26
2-2-مفاهیم و تعاریف:27
2-2-1- مفاهیم و تعاریف فساد:28
2-2-2-1-انواع فساد:31
2-2-2-2- فصل مشترک مباحث مربوط به فساد35
2-2-2-مفاهیم و تعاریف سلامت:37
2-2-2- 1- سطوح و دسته‌بندی تعاریف سلامت:40
2-2-2-2- تعاریف سلبی سلامت:41
2-2- 2-3- تعاریف ایجابی سلامت:41
2-3-جمع‌بندی تعاریف:47
2-4- گزاره‌های سلامت و فساد:48
2-4-1- نظریه‌های موجود در فساد:48
2-4-1-1- نظریه‌ی سیب بد:50
2-4-1-2- نظریه‌ی رهایی اخلاقی:51
2-4-1-3- نظریه‌ی کنش بوردیو: تحلیل رغبت52
2-4-1-4- نظریه‌ی موازنه‌ی هزینه‌ها و پاداش‌های مورد انتظار فساد(رویکرد انتخاب عمومی):53
2-4-1-5- نظریه‌ی فرهنگی‌هافستند:54
2-4-1-6- نظریه‌ی فرهنگ سازمانی:56
2-4-1-7- نظریه‌ی سلامت سلزنیک:57
2-4-1-8- نظریه سلامت ماروین بروان:58
2-4-2- روش‌های سنجش سلامت و فساد:59
2-4-2-1- روش‌های سنجش فساد60
2-4-2-2- روش‌های سنجش سلامت:65
2-5- جمع‌بندی پژوهش‌های داخلی و خارجی:74
2-5-1- تجزیه و تحلیل پژوهش‌های داخلی:112
2-5-2-تجزیه و تحلیل پژوهش‌های خارجی:114
2-6- مدل مفهومی برآمده از پژوهش‌های پیشین و نتیجه‌گیری:119

 

 

 

فصل سوم122
3-1- مقدمه:122
3-2- روش تحقیق:123
3-3- جامعه‌ی مورد مطالعه:124
3-4- نمونه‌ی آماری و روش نمونه‌گیری:124
3-5- روش‌های گردآوری اطلاعات:126
3-5-1- مطالعات کتابخانه‌ای:126
3-5-2- مطالعات میدانی:127
3-5-3- طیف لیکرت:142
3-5-4- دو گزینه‌ای:142
3-6- پایایی و روایی ابزار142
3-6-1- پایایی142
بررسی پایایی متغیرهای فساد:143
3-6-2- روایی:145
3-6-2-1- روایی سازه:145
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:146
تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن آزمون جنبی:153
آزمون Uمان- ‌ویتنی:154
آزمون کروسکال-والیس:154
3-8- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:155

 

 


فصل چهارم156
4-1- مقدمه:157
4-2- بررسی آمار توصیفی:157
4-3- بررسی آمار استنباطی:184
4-3-1- تجزیه و تحلیل ابعاد سلامت و فساد:184
4-3-1-1- محاسبه‌ی نمره‌ی مؤلفه‌های ابعاد فساد و سلامت:185
4-3-1-2- تجزیه و تحلیل مؤلفه‌های بعد‌های سلامت و فساد اداری:196
4-3-2- تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن:197
4-3-2-1- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه کارکنان198
4-3-2-2- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه خبرگان199
4-3-2-3- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه ارباب‌رجوع201
4-3-2-4- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های فساد در گروه شهروندان202
4-3-2-5- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه کارکنان203
4-3-2-6- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه خبرگان205
4-3-2-7- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه ارباب‌رجوع207
4-3-2-8- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن مؤلفه‌های سلامت در گروه شهروندان208
4-3-2- 9- نمره‌‌های تحلیل واریانس فریدمن بعد سلامت و فساد اداری در گروه‌های 4 گانه:209
4-3-3- آزمون کروسکال والیس:210
4-3-3-1- مقایسه‌ی میانگین 4 گروه در مورد فساد و سلامت:210
4-4- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:212

 

 

فصل پنجم214
5-1- مقدمه215
5-2-1- بررسی نمره‌ی سلامت و فساد اداری در مدل سلامت جامع اداری217
5-2-2- بررسی رتبه‌ی مؤلفه‌های ابعاد سلامت و فساد اداری در مدل سلامت جامع اداری224
5-2-3- بررسی تفاوت نمرات ادراک و تجربه در سلامت و فساد اداری227
5-3- بحث درباره‌ی نتایج232
5-4- پیشنهادها بر مبنای یافته‌های تحقیق233
5-5- پیشنهادها برای پژوهشهای آتی244
5-6- محدودیت‌های این تحقیق245
فهرست منابع و مآخذ:248

 

 


پیوست‌ها:258
پیوست شماره‌ی 1: پرسش‌نامه‌ی کارمندان (تجربه)258
پیوست شماره‌ی 2: پرسش‌نامه کارکنان ادراک263
پیوست شماره‌ی 3: پرسش‌نامه‌ی خبرگان268
پیوست شماره‌ی 4: پرسش‌نامه‌ی ارباب‌رجوع273
پیوست شماره‌ی 5: پرسش‌نامه‌ی شهروندان277

 

 

فهرست جداول:
جدول ۱: قوانین مربوط به سلامت و فساد اداری4
جدول ۲: ارزیابی پاسخگویان از میزان فساد در برخی از سازمان‌ها (584=N)9
جدول ۳: شاخص‌ها و متغیرهای مربوط به مفهوم فساد16
جدول 4: شاخص‌ها و متغیرهای مفهوم سلامت17
جدول ۵: مروری اجمالی بر تحقیق‌های داخلی56
جدول ۶: مروری اجمالی بر تحقیق‌های خارجی73
جدول ۷: متغیرها و سؤالات آن‌ها(بخش ادراک)91
جدول ۸: متغیرها و سؤالات آن‌ها(بخش تجربه)95
جدول ۹: نمره آلفای کرونباخ سؤالات مربوط به ادراک و تجربه فساد و سلامت100
جدول ۱۰: نمره آلفای کرونباخ متغیرهای فساد100
جدول ۱۱: نمره آلفای کرونباخ متغیرهای سلامت101
جدول ۱۲: مثالی از سنجش چندمعیاره فساد بر اساس ادراک و تجربه‌ی فساد شهروندان107
جدول ۱۳: نوع شاخص‌هایی پرسیده شده از هر گروه108
جدول ۱۴: بررسی فراوانی مؤلفه جنسیت در میان گروه‌های پرسش‌شونده111
جدول ۱۵: بررسی توصیفی تحصیلات در گروه‌های مورد پرسش112
جدول ۱۶: فراوانی پاسخ‌ها به میزان سلامت و فساد معاونت هماهنگی و امور مناطق118
جدول ۱۷: فراوانی پاسخ‌ها میزان سلامت و فساد معاونت مالی و اقتصاد شهری118
جدول ۱۸: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت فنی و عمرانی119
جدول ۱۹: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت خدمات شهری119
جدول ۲۰: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت حمل و نقل و ترافیک120
جدول ۲۱: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت شهرسازی و معماری120
جدول ۲۲: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و امور شوراها121
جدول ۲۳: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی121
جدول ۲۴: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد معاونت منابع انسانی122
جدول ۲۵: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد سامانه مدیریت شهری 137122
جدول ۲۶: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد مرکز نظارت همگانی 1888123
جدول ۲۷: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد شورایاری‌های شهر تهران123
جدول ۲۸: فراوانی پاسخ‌ها در مورد میزان سلامت و فساد حراست کل شهرداری تهران124
جدول ۲۹: فراوانی پاسخ‌های از نظر خبرگان در مورد اولویت دار بودن مسأله‌ی فساد(25=n)125
جدول ۳۰: فراوانی پاسخ‌ها از نظر ارباب‌رجوع در مورد عدم رواج فساد در شهرداری تهران(150=n)126
جدول ۳۱: فراوانی پاسخ‌ها از نظر شهروندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران(390=n)127
جدول ۳۲: فراوانی پاسخ‌ها از نظر کارمندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران(200=n)128
جدول ۳۳: فراوانی پاسخ‌های شهروندان در مورد درخواست و پرداخت رشوه در شهرداری تهران(390=n)132
جدول ۳۴: فراوانی پاسخ‌های شهروندان در مورد شناخت فرد رشوه‌دهنده به شهرداری تهران(390=n)132
جدول ۳۵: نمره سلامت و فساد اداری و نمره‌ی سلامت جامع135
جدول ۳۶: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه کارکنان136
جدول ۳۷: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه کارکنان136
جدول ۳۸: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه کارکنان136
جدول ۳۹: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه کارکنان137
جدول ۴۰: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه ارباب‌رجوع137
جدول ۴۱: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه ارباب‌رجوع137
جدول 42: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه ارباب‌رجوع138
جدول ۴۳: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه ارباب‌رجوع138
جدول ۴۴: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه شهروندان138
جدول ۴۵: نتایج آزمون مان- ویتنی (U)برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی فساد در گروه شهروندان138
جدول ۴۶: جدول اطلاعات آماری برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه شهروندان139
جدول ۴۷: نتایج آزمون مان- ویتنی (U) برای مقایسه‌ی ادراک و تجربه‌ی سلامت در گروه شهروندان139
جدول ۴۸: نمره‌‌های مؤلفه‌های بعد‌های سلامت و فساد اداری141
جدول ۴۹: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه کارکنان در آزمون فریدمن142
جدول ۵۰: معنی داری آزمون فریدمن143
جدول ۵۱: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه خبرگان در آزمون فریدمن143
جدول ۵۲: معنی‌داری آزمون فریدمن144
جدول ۵۳: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه ارباب‌رجوع در آزمون فریدمن144
جدول ۵۴: معنی‌داری آزمون فریدمن144
جدول ۵۵: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های فساد اداری از نظر گروه شهروندان در آزمون فریدمن146
جدول ۵۶: معنی‌داری آزمون فریدمن146
جدول ۵۷: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه کارکنان در آزمون فریدمن147
جدول ۵۸: معنی‌داری آزمون فریدمن147
جدول ۵۹: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه خبرگان در آزمون فریدمن148
جدول ۶۰: عدم معنی‌داری آزمون فریدمن148
جدول ۶۱: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه ارباب‌رجوع در آزمون فریدمن148
جدول ۶۲: معنی‌داری آزمون فریدمن149
جدول ۶۳: میانگین رتبه‌های مؤلفه‌های سلامت اداری از نظر گروه شهروندان در آزمون فریدمن149
جدول ۶۴: معنی‌داری آزمون فریدمن149
جدول 65: جدول رتبه‌ها151
جدول 66: نتایج آزمون کروسکال والیس151
جدول ۶۷: بررسی فرضیه‌های تحقیق155
جدول ۶۸: میزان فساد در برخی از سازمان‌ها(584=N)159
جدول ۶۹: نمره‌ی مؤلفه‌های سلامت و فساد اداری به تفکیک161
جدول ۷۰: نمره‌ی سلامت و فساد اداری به تفکیک ادراک و تجربه‌ی گروه‌های پرسش‌شونده163
جدول ۷۱: مقایسه نمره‌ی دو شاخص CPI و BPI در سال 2011165

 

 


فهرست نمودارها و اشکال:
نمودار 1: روندنمره و رتبه ایران در (CPI) شاخص سازمان شفافیت بینالمل7
نمودار2: نمره‌ی فساد بر اساس آمار بانک جهانی8
نمودار 3: شکل رهایی اخلاقی و فرایند منتهی به فساد38
نمودار4: وضعیت فساد به صورت نموداری40
نمودار 5: معبد سلامت TI50
نمودار 6: مدل سنجش سلامت/فساد دکتر بازرگانی و همکاران54
نمودار 7: مدل سنجش سلامت اداری شورای دستگاه‌های نظارتی55
نمودار 8: پراکندگی سطوح مطالعات و پژوهش‌ها79
نمودار 9: متغیر وابسته در پژوهش‌های ذکر شده در ادبیات داخلی79
نمودار 10: نمودار فراوانی ابعاد پژوهشی در رابطه با موضوع سلامت و فساد80
نمودار 11: فراوانی سطوح تحلیل در ادبیات خارجی81
نمودار 12: فراوانی موضوعات اصلی پژوهش در ادبیات خارجی81
نمودار13: مدل مفهومی تحقیق85
نمودار 14: جنسیت در میان گروه‌های مورد سؤال112
نمودار 15: تحصیلات در گروه‌های مورد سؤال114
نمودار16: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان گروه کارمندان115
نمودار17: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه خبرگان115
نمودار 18: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه ارباب‌رجوع116
نمودار19: نمودار میله‌ای توزیع سنی پاسخ‌دهندگان در گروه شهروندان117
نمودار 20: نمودار میله‌ای فراوانی نظر خبرگان در اولویت مسأله‌ی فساد در شهرداری تهران125
نمودار 21: نمودار میله‌ای فراوانی نظر ارباب‌رجوع در عدم رواج فساد در شهرداری تهران126
نمودار 22: نمودار میله‌ای فراوانی نظر شهروندان در مورد رواج مصادیق فساد در شهرداری تهران127
نمودار 23: نمودار میله‌ای فراوانی نظر کارمندان در مورد ادراک شهروندان از رواج فساد در شهرداری تهران129
نمودار24: تعداد دفعات پرداخت رشوه از سوی ارباب‌رجوع (150=n)130
نمودار25: نمودار مجموع رشوه‌های پرداخت شده از سوی ارباب‌رجوع131
نمودار 26: نمودار درصد شناخت شهروندان از رشوه‌دهنده به شهرداری تهران132
نمودار27: فضای سلامت و فساد157
نمودار 28: فضای سلامت/ فساد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه‌ی 7 شهرداری تهران157
نمودار 29: نمره‌ی ایران در شاخص CPI منتشر شده توسط سازمان شفافیت بین‌الملل (نمرات از 10-0)158

 

 


شکل 1: مدل سلامت ماروین بروان44
شکل 2: تصویر صفحه‌ی ورود اطلاعات پرسشنامه به نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری134
شکل 3: تصویر صفحه‌ی محاسبات خودکار Tij در نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری134
شکل 4: تصویر صفحه‌ی خروجی در نرم‌افزار ویژه‌ی سنجش سلامت و فساد اداری135


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی فقهی و حقوقی تغییرات اعمال شده احکام جزایی قانون مجازات اسلامی جدید

بررسی فقهی و حقوقی تغییرات اعمال شده احکام جزایی قانون مجازات اسلامی جدید

هدف از این پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی تغییرات اعمال شده احکام جزایی قانون مجازات اسلامی جدید می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات250
حجم538 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیفقه،حقوق،الهیات

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی تحولات جدید قانون مجازات اسلامی، تغییرات شکلی و ماهوی صورت گرفته در زمینه‏های مختلف و همچنین بررسی فقهی و حقوقی و مزایای این تغییرات در مقایسه با قانون جزایی سابق می‏باشد.

 

 

تجزیه و تحلیل تغییرات عمده قانون مجازات جدید نسبت به قانون سابق، نقاط قوت و ضعف، ابهامات و نواقص این قانون را  آشکار می‏سازد و همین امر ضرورت و اهمیت این پژوهش را تبیین و توجیه می‏نماید.امروزه در اثر تحولاتی که در نظام های حقوقی پدیدار گردیده، فلسفه مجازات و مبانی آن نیز دستخوش تغییرات و تحولاتی گشته است. حوزه حقوق کیفری در طول قانونگذاری ایران بر خلاف حوزه‏های دیگر حقوق دستخوش تغییرات فراوانی شده است که آخرین تحول آن را می‏توان تصویب قانون مجازات اسلامی دانست. قانون جدید، بسیار مترقی‏تر از قانون قبلی است.

 

 


در قالب اصلاحات انجام شده نوآوری در قانون مجازات اسلامی نسبت به قانون سابق نه تنها افزایش پیدا کرده بلکه خلاء‌های قانونی در این زمینه نیز برطرف شده است. تغییرات در قانون جدید اصلاحی و مصداقی است نه مبنایی، در واقع تغییرات انجام شده به معنای تحول کلی قانون مجازات نیست بلکه سعی شده ضعفها و اشکالات قانون قبلی پوشش داده شود برای همین اغلب احکام قانون قبلی با کمترین تغییرات محتوایی (نه شکلی )در قانون جدید هم وجود دارد. لذا قانون جدید تا حد زیادی نواقص قانون سابق را برطرف نموده و بدون شک نوآوری‏های بی‏ بدیلی را در نظام حقوقی ایران به وجود آورده است با این وجود هنوز هم نواقص قانون سابق به طور کامل برطرف نشده است. 
 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چیده    1
مقدمه    2
کلیات تحقیق    6
1- بیان مسأله    6
2- پیشینه تحقیق    9
3- پرسش‏های تحقیق    10
4- اهداف تحقیق    11
5- فرضیه‏های تحقیق    11

 

 

1-1مفهوم مجازات    15
3.جلو گیری وپیشگیری از ارتکاب جرم    16
1-1-2 آسیب‏های قانون مجازات جدید    17
1-2 انواع مجازات    26
1-2-1 مجازات‏های اصلی    26
1-2-1-1 حدود    29
1-2-1-2 قصاص    29
1-2-1-3 دیات    29
1-2-1-4 تعزیرات    30
1-2-1-5 مجازات اشخاص حقوقی    31
1-2-2 مجازات‏های تکمیلی و تبعی    34
1-2-2-1 مجازات‏های تکمیلی    34
1-2-2-2 مجازات‏های تبعی    37
1-2-2-2-1 مجازات‏های تبعی در قانون جدید    38
1-2-3 درجه بندی مجازات‏ها    39
1-2-4 نظامند شدن تخفیف مجازات‏ها    43
1- 3 تاریخچه قانون مجازات    46
1-4 اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‏ها در قانون جدید    50

 

 

2- تغییرات انجام شده در تأسیسات عرفی قانون مجازات    54
2-1تعویق صدور حکم    54
2-1-1 شرایط تعویق صدور حکم    56
2-1-1-1 تعویق در مجازات تعزیری    56
2-1-1-2مجازات‏های درجه شش تا هشت    57
2-1-1-3 وجود جهات تخفیف    57
2-1-1-4پیش‏بینی اصلاح مرتکب    58
2-1-1-5 فقدان سابقه کیفری شرط تعویق صدور حکم    58
2-2 مجازات‏های جایگزین حبس    61
2-2-1 آزادی مشروط    63
2-2-2تعلیق اجرای مجازات    68
2-2-3 نظام نیمه‏آزادی    69
2-2-3-1 شرایط لازم جهت اجرای نظام نیمه آزادی    70
2-2-4 مجازات‏های جایگزین حبس در قانون جدید    71
2-2-4-1 ویژگیهای جایگزین‏های حبس    72
2-2-4-1-1 مشارکتی و اجتماعی بودن    72
2-2-4-1-2 توافقی بودن    73
2-2-4-1-3  قابل بازگشت بودن    73
2-2-4-1-4 قابل تعلیق،تبدیل،تخفیف    74
2-2-4-3 محدوده اعمال جایگزینهای حبس    75
2-2-4-3-1 موارد اجباری اعمال جایگزین‌های حبس    75
2-2-4-3-2 موارد اختیاری اعمال جایگزین‌ حبس    76
2-2-4-3-3 موارد غیر قابل اعمال جایگزین‌های حبس    77
2-2-4-4 انواع مجازاتهای جایگزین حبس    77
2-2-4-4 -1 حبس خانگی(حبس الکترونیکی)    77
2-2-4-4 -2خدمات عمومی رایگان(خدمات عامالمنفعه)    78
2-2-4-4 -3 دوره مراقبت    79
2-2-4-4 -4 جزای نقدی روزانه    80
2-2-4-4 -5 محرومیت ازحقوق اجتماعی    81
2-2-4-4 -6جزای نقدی    82
2-2-5تحلیل فقهی مجازات‏های جایگزین حبس    83
2-2-5-1: ادّله قائلین به انحصار و نقد آن‏ها    84
2-2-5-1 -1کثرت استعمال    84
2-2-5-2 استصحاب و اجرای اصل    86
1 - اطلاقات باب تعزیر: کلمات فقها    88
2-اطلاقات باب امر به معروف    90
2-2-5-2 اهداف مجازاتهای تعزیری    91
2-3 مجازات و اقدامات تأمینی و تربیتی اطفال    94
2-3-2 شرایط عدم محکومیت به حد وقصاص در نوجوانان بالغ کمتر از هیجده سال    96
2-3-2-2 وجود شبهه در رشد و کمال عقلی مرتکب    97
2-3-3 بررسی اعدام اطفال بالغ زیر 18 سال درقانون مجازات جدید.    98
2-3-3 مزایای تحولات جدید در مورد اطفال درقانون مجازات اسلامی    99
2-4 بررسی عوامل سقوط مجازات‏ها در قانون جدید    101
2-4-1 مرور زمان    102
2-4-1-1 پذیرش مرور زمان در جرایم تعزیری    106
2-4-1-2 مرور زمان در حدود، قصاص و دیه وجود ندارد    107
2-4-2 توبه مجرم    107
2-4-2-1 توبه در قانون مجازات جدید    109
2-4-2-3 توبه در فرض تکرار جرم    112
2-4-3-2 شبهه در شرایط جرم    116
2-4-3-3 شبهه در شرایط مسئولیت کیفری    116
2-4-3-4 اعمال قاعده درأ در حدود    117
2-5 حدود مسئولیت کیفری در قانون مجازات اسلامی جدید    120
2-5-1 شروع به جرم    120
2-5-3 تعدد جرم    124
2-5-3-2 ابتکار قانونگذار درباره جرایم تعزیری ماده ۱۳۴    128
2-5-4 تکرار جرم در قانون جدید    134
2-5-5 شرایط و موانع مسئولیت کیفری    136
2-5-5-1 اصل شخصی بودن مسئولیت کیفری    138
2-5-5-2 موانع مسئولیت کیفری    139
2-5-5-1-1 صغر سن (عدم بلوغ)    139
2-5-5-1-2 جنون    140
2-5-5-1-3 اکراه (اجبار)    142
2-5-5-1-4 اضطرار    143
2-5-5-1-5 خواب و بیهوشی    143
2-5-5-1-6 مستی    144
2-5-5-1-7 جهل به حکم    145
2-5-5-1-8  دفاع مشروع    146
2-5-6 ادله اثبات دعوی در قانون جدید    147
2-5-6-1اقرار    148
2-5-6-2 شهادت    149
2-5-6-3 قسامه    150
2-5-6-4 سوگند    152
2-5-6-5 علم قاضی ونظام ادله مورد پذیرش در قانون جدید    153

 


3- بررسی تغییرات انجام شده در مباحث شرعی قانون مجازات جدید    155
3-1حدود    158
3-1-1 زنا و جرم سنگسار در قانون جدید    160
3-1-1-1 زنا    160
3-1-1-2 حد زنا یا مجازات زنا    161
3-1-1-2-1 مجازات اعدام    161
3-1-1-2-3 مجازات شلاق    163
3-1-1-3 فن دفاع در پرونده های زنا برای نجات متهم و مجرمین از اعدام و سنگسار    165
3-1-1-3-1 انکار پس از اقرار    165
3-1-1-3-2 اعلام عدم داشتن علم به حرمت شرعی    165
3-1-1-3-4 اقرار در دادگاه و نزد قاضی    166
3-1-1-3-5 ادعای زوجیت و وطی به شبهه    166
3-1-1-3-6 خروج از احصان    167
3-1-2سب‏النبی    168
3-1-2-1 موارد عدم اجرای حکم سب‏النبی    170
3-1-3 بغی و افسادفی‏الارض در قانون مجازات جدید    171
3-1-3-1 افسادفی‏الارض    174
3-1-3-1-1 تعریف افسادفی‏الارض در فقه    174
3-1-3-1-2 محاربه در قانون جدید    175
3-1-3-1-3 نکاتی چند در خصوص افساد فی‏الارض در قانون جدید    176
3-2 قصاص    179
3-2-1 قواعد قتل و قصاص در قانون جدید مجازات اسلامی    179
3-2-1-1 قصد فعل به همراه قصد نتیجه    181
3-2-1-2 قصد فعل بدون قصد کشتن    182
3-2-1-3 اهمیت آگاهی از شرایط نامتعارف قربانی    183
3-2-2 قصاص مسلمانان و کفار در قانون سابق و قانون جدید    184
3-2-2-1 قصاص مسلمانان و کفار در قانون جدید    184
3-2-3 عدم قصاص به سبب سقط جنین    188
3-2-4-1 احصای موارد تشخیص مهدورالدم در قانون جدید    191
3-2-5 شناسایی ترک فعل به عنوان عنصر مادی قتل    191
3-3 دیات    194
3-3-1 ماهیت دیه    196
3-3-1-1 مجازات بودن دیه    196
3-3-1-2 دیه راه جبران خسارت    197
3-3-1-3 دیه تلفیقی از مجازات و خسارت    198
3-3-1-4 نتایج مجازات یا خسارت بودن دیه    199
3-3-2 دیه غیر مقدر (ارش)    200
3-3-3 مسئول پرداخت دیه    201
3-3-4 موجبات ضمان در دیات    204
3-3-5 مقادیر دیه    207
3-3-5-1 بررسی دیه زن و مرد طبق قانون جدید مجازات اسلامی    209
3-3-5-1-1حکم دیه در اسلام با توجه به تفاوت بین زن و مرد    210
3-3-5-1-3پرداخت خسارت بدون لحاظ جنسیت    212
3-3-5-2 تغلیظ دیه    212

 

4- نتیجه‏گیری و پیشنهادها    215
4-1 نتیجه‏گیری    215
4-2    پیشنهادها    233
منابع و مآخذ    234
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

هدف از این پایان نامه بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات348
حجم1721 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

در پایان نامه حاضر سعی شده است که به بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسایی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی جهت یافتن نقشه راه برای تحقق اخلاق حرفه ای کمک شود.هدف اصلی پژوهش نیز تبیین الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی می‌باشد.

 

 



پژوهش حاضر در طی سه مرحله اساسی  انجام شده است.

 در مرحله اول یا مرحله "شناخت و تبیین طرح تحقیق"، تهیه طرح تحقیق، مطالعه مقدماتی مبانی نظری مرتبط با تحقیق در حوزه های اخلاق حرفه ای و همچنین مفاهیم اصلی اخلاق، اخلاق اسلامی و اخلاق حرفه ای و همچنین اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش مفاهیم و مقوله هایی که می توانست با اخلاق حرفه ای و همچنین رویکرد اسلامی به اخلاق حرفه ای مرتبط شود مورد مطالعه قرار گرفت. در این مرحله ادبیات پژوهشی داخلی و خارجی نیز مورد بررسی قرار گرفت. 

 

 

 

 

در مرحله دوم یعنی مرحله شناسایی مولفه ها و طراحی الگو (تحقیق کیفی) با توجه به یافته های مرحله اول تحقیق، در ابتدای امر سوالات مصاحبه-ها تدوین شد. مصاحبه های عمیق با خبرگان نظام آموزشی که دارای اندیشه و اطلاعات در حوزه اخلاق حرفه ای بودند صورت گرفت.  انتخاب نمونه ها در این بخش تا مرحله اشباع نظری پیش رفت. در ادامه تحلیل داده های کیفی به روش کدگذاری باز، کدگذاری محوری وکدگذاری گزینشی و انتخاب و تعیین مقوله هسته محوری صورت گرفت. در پایان این مرحله استخراج مدل مفهومی یعنی الگوی استخراجی از روش تئوری داده بنیاد تدوین شد. 

 

 

 

 

درمرحله سوم که تدوین ابزار پژوهش و آزمون مدل  نام دارد ابتدا مولفه های شناسایی شده به منظور تایید یا رد آنان با استفاده از روش دلفی مورد بررسی قرار گرفت. در این مرحله پرسشنامه دلفی طراحی شده و در بین خبرگان به اجرا درآمد. پس از پالایش یافته های دلفی، مدل داده بنیاد مورد ملاحظه مجدد قرار گرفت. در ادامه برای آزمون تجربی مدل اندازه گیری نمونه گیری از مدیران آموزشی به عمل آمده و  داده های لازم گرد آوری شده است. در نهایت  تحلیل و تایید مدلهای اندازه گیری پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و آزمون مدل مفهومی پژوهش با استفاده از تحلیل مسیر و برازش آن صورت گرفته است. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات تحقیق
1-1- مقدمه    2
1-2- بیان مسئله    3
1-3- اهمیت وضرورت پژوهش    10
1-4-اهداف تحقیق    13
1-4-1- هدف اصلی    13
1-4-2- اهدف فرعی    13
1-5- سوالات پژوهش    13
1-6- تعریف های نظری و عملیاتی    14

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش    15
بخش اول:مفهوم شناسی اخلاق    17
2-1- معنای اخلاق    17
2-1-2- طبقه‌بندی علم اخلاق    17
2-1-2-1- علم اخلاق    18
2-1-2-1-1- تفاوت علم اخلاق از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غربی    18
2-1-2-2- اقسام اخلاق    19
2-1-2-2-1- اخلاق توصیفی    19
2-1-2-2-2- اخلاق هنجاری    19
2-1-2-2-2-1- نظریه‌های غایت انگارانه (نتیجه محور)    19
2-1-2-2-2-2- نظریه‌های وظیفه‌گرایانه (فرآیند محور)    20
2-1-2-2-2-3- نظریه یا مکتب مبتنی بر فضیلت    20
1-2-2-3- فرا اخلاق    20
2-1-2-3- فلسفه اخلاق    21
2-1-3- تئوری‌ها و مکاتب اخلاق    22
2-1-3-1- مکاتب واقع‌گرا    22
2-1-3-2- مکاتب غیرواقع‌گرا    22
2-1-4- شیوه تبیین نظام اخلاقی    23
2-1-4-1- نظام اخلاق اسلامی،غایت‌گرا یا وظیفه‌گرا؟    23
2-1-4-2- نظام اخلاقی اسلام عقلانی است یا وحیانی؟    24
2-1-4-3- تفاوت نظام اخلاقی اسلام با دیگر نظام‌ها    24
2-1-4-4- غایت نظام اخلاقی اسلام    25
2-1-5- تفاوت اخلاق و حقوق    25
2-1-6- ارتباط دین و اخلاق    26
2-1-6-1- نظریة تباین    27
2-1-6-2- نظریه اتحاد    27
2-1-6-3- نظریة تعامل    28
2-1-6-3-1- نیازمندی‌های دین به اخلاق    28
2-1-6-3-2- وابستگی‌های اخلاق به دین    29
بخش دوم:مبانی اخلاق اسلامی    30
2-2-1- مبانی انسان شناسی    30
2-2-1-1- آفرینش دو بعدی انسان    31
2-2-1-2- فطرت    32
2-2-1-3- عقل    33
2-2-1-4- اختیار    34
2-2-1-5- اجتماعی بودن انسان    35
2-2-2- مبانی ارزش شناسی    36
2-2-2-1- چیستی ارزش‌ها    36
2-2-1-1- ارزش اخلاقی    37
2-2-2-2- خاستگاه ارزش‌ها    37
2-2-2-3- نسبی یا مطلق بودن ارزش‌ها    38
2-2-2-4- معیار  فعل اخلاقی    39
2-2-2-4-1- ارزش اجتماعی    39
2-2-2-4-2- نظریه عاطفی    39
2-2-2-4-3- نظریه اراده    39
2-2-2-4-4- نظریه وجدانی    39
2-2-2-4-5- نظریه زیبایی    40
2-2-2-4-6- نظریه پرستش    40
2-2-4- مبنای اخلاقی بودن رفتار    40
بخش سوم: تاریخچه اخلاق حرفه‌ای    42
2-3-1- اخلاق حرفه‌ای در ایران باستان    42
2-3-1-1- آموزه‌های اخلاقی در مدیریت کوروش    43
2-3-2- دوران اسلام وتمدن اسلامی    45
2-3-2-1- شاخصهای رفتاری جوانمردی سازمانی    46
2-3-3- تاریخچه اخلاق کاری در غرب    47
2-3-4- مکاتب و نظریه‌های اخلاق حرفه‌ای    48
2-3-4-1-مکتب سود انگاری    49
2-3-4-2- مکتب تکلیف‌گرایی    49
2-3-4-3- مکتب عدالت توزیعی    50
2-3-4-4- مکتب آزادی فردی    51
بخش چهارم: حیطه‌های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان    52
2-4-1- اخلاق شغلی(اخلاق کار)    52
2-4-2- اخلاق حرفه‌ای    52
2-4-3- اخلاق سازمانی    53
2-4-4- اخلاق کسب و کار    54
2-4-5- اخلاق مدیریت    55
2-4-6- نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در سازمان و مدیریت    55
2-4-7- تحویلی نگری در اخلاق حرفه‌ای    56
2-4-8- ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران    57
2-4-8-1- ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی    59
2-4-9- قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن    61
2-4-9-1- تقوا و پرهیزگاری    61
2-4-9-2- رفق و مدارا    61
2-4-9-2-1- آثار و پیامدهای رفق و مدارا    62
2-4-9-2-2- رفق و مدارا،‌یا شدت و تندی؟    63
2-4-9-3- الفت و محبت    64
2-4-9-4- دفع بدی با خوبی    64
2-4-9-5- سعه‌ی صدر    65
2-4-9-5-1- عوامل سعه‌ی صدر    66
2-4-10- بستر شکل گیری اخلاق حرفه‌ای مدیران و پایداری آن    67
2-4-10-1- شایسته سالاری و اهلیت‌گرایی    67
2-4-10-1-1- نیروی شایسته از منظر نهج البلاغه    68
2-4-10-2- علاقه‌مندی شخصی    68
2-4-10-3- قانون‌گرایی    69
2-4-10-4- تامین مالی    69
2-4-10-5- امنیت شغلی    69
2-4-10-6- نظارت    69
2-4-10-7- ارزشیابی وقدردانی    70
2-4-11- اصول اخلاق حرفه‌ای از منظر نهج البلاغه    70
2-4-11-1- اصل مسئولیت‌پذیری    70
2-4-11-2- اصل خدمتگزاری    70
2-4-11-3- اصل امانت‌داری    71
2-4-11-4- اصل انضباط کاری    71
2-4-11-5- اصل پیگیری    71
2-4-11-6- اصل رفق‌ورزی    72
2-4-11-7- اصل نفی خودکامگی    72
2-4-12- اصول اخلاق رهبری نورث هاوس    72
2-4-13- آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی سعدی    73
بخش پنجم: مدل‌های موجود در حوزه مطالعات اخلاق مدیریت    78
2-5-1- مدیریت مبتنی بر رشد از دیدگاه قرآن    78
2-5-2- مدیریت رحمانی درقرآن    79
2-5-3- دومدل مدیریت اخلاق‌گرا مبتنی بر مفاهیم دعای عرفه و دعای مکارم الاخلاق    80
2-5-5- مدل اخلاق کسب و کار کولینز    82
2-5-6- مدل تحلیل دوراهی اخلاقی (تصمیم‌گیری اخلاقی) نقش محور    83
تحلیل مدل    83
2-5-7- مدل تحلیل رابطه‌ی ارزش‌های اخلاقی سازمان و رفتار اخلاقی کارکنان    84
تحلیل مدل    84
2-5-8- مدل تصمیم‌گیری اخلاقی جونز    85
بخش ششم: پیشینه تحقیقات داخلی  و بین المللی    88
2-6-1- تحقیقات داخلی    88
2-6-2- تحقیقات خارجی    93
2-7- جمع بندی و چهارچوب نظری تحقیق    100

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- مراحل انجام تحقیق    103
3-2-روش تحقیق    106
3-3- نظریه داده بنیان یا نظریه برخاسته از داده ها    109
3-4-جامعه و نمونه آماری تحقیق    109
3-4-1-جامعه و نمونه آماری بخش کیفی تحقیق(برای تدوین مدل نظریه داده بنیاد):    110
3-4-2-جامعه ونمونه آماری بخش کمی(روش دلفی یا پنل خبرگان)    111
3-4-3-جامعه و نمونه آماری بخش کمی (تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر) تحقیق:    113
3-5-ابزار گردآوری داده ها    113
3-5-1-ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی    114
3-5-2-ابزار گردآوری داده ها در بخش کمی    115
3-6-روایی و پایایی ابزارهای پژوهش    115
3-6-1-پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار کیفی(مصاحبه)    115
3-6-1-1-محاسبه پایایی بازآزمون    116
3-6-1-2-محاسبه پایایی بین دو کُدگذار    117
3-6-2-بررسی  روایی و پایایی ابزار اندازه گیری در اجرای اولیه    118
3-7-روش تحلیل داده ها    120
3-7-1-تحلیل داده ها در بخش کیفی    120
3-7-2-روش تحلیل داده ها در بخش کمی    125
3-7-2-1-تحلیل عاملی تاییدی    125
3-7-2-2-تحلیل مسیر    126
3-7-2-3-شاخصهای برازش در مدل تحلیل مسیر    127

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها  یافته های پژوهش
4-1- یافته های توصیفی    131
4-1-1-توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب جنس    131
4-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب تحصیلات    132
4-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب سابقه کار    133*
4-1-4-جدول فراوانی تخصص های مدیران    134
4-2- یافته های استنباطی    134
4-2-1- روش کیفی    134
4-2-2-روش تجزیه وتحلیل داده ها    135
4-2-3-مدل نظری    151
4-3- نتایح تحلیل دلفی    152
4-4- تحلیل عاملی تاییدی    154
4-4-1- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم    155
4-4-1-1- تحلیل عاملی تأییدی تخصص فردی    155
4-4-1-2- تحلیل عاملی تأییدی نگرشها    157
4-4-1-3- تحلیل عاملی تأییدی ویژگی های فردی    159
4-4-1-4- تحلیل عاملی تأییدی ویژگی های سازمانی    161
4-4-1-5- تحلیل عاملی تأییدی محدودیت ها    162
4-4-1-6- تحلیل عاملی تأییدی شرایط محیطی    163
4-4-1-7- تحلیل عاملی تأییدی خرد    165
4-4-1-8- تحلیل عاملی تأییدی راهبردهای کلان    167
4-4-1-9- تحلیل عاملی تأییدی ارتقای افراد    169
4-4-1-10- تحلیل عاملی تأییدی پیامدهای محیطی    170
4-4-1-11-تحلیل عاملی تأییدی رفتارهای اخلاقی    172
4-4-1-12- تحلیل عاملی تأییدی عملکرد اخلاقی    174
4-4-2- شاخصهای توصیفی متغیرهای پژوهش    176
4-4-2-1- ضریب همبستگی بین متغیرها    176

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- گزارش روش کیفی (نظریه داده بنیاد)    183
5-2- گزارش کمی(نتایج تحلیل مسیر)    187
5-3-نتیجه گیری    194
5-4-نوآوری های تحقیق    197
5-5-محدودیت‌های تحقیق    197
5-6-پیشنهادات تحقیق    198
5-6-1-پیشنهادات کاربردی    198
5-6-2-پیشنهادات پژوهشی    198
منابع    200
پیوستها ...........................214

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1- شاخص‌های رفتاری برای جوانمردی سازمانی    46
جدول 2-2- آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی سعدی    73
جدول 3-1-ویژگیهای نمونۀانتخاب شده درقسمت کیفی پژوهش    111
جدول 3-2- ویژگیهای اعضای پنل دلفی    113
جدول 3-3- محاسبه پایایی باز آزمون    116
جدول 3-4- محاسبه پایایی بین دوکُدگذار    117
جدول 3-5- نتایج آلفای کرونباخ    119
جدول 4-1 توزیع فراوانی برحسب جنسیت    131
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن    132
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات    133
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سابقه کار    133
جدول 4-5- جدول فراوانی توزیع تخصص پاسخگویان    134
جدول 4-6- مقوله ها وزیرمقوله های به دست امده ازتحلیل کیفی مصاحبه ها    137
جدول 4-7- بارهای عاملی مولفه های هزینه های بالاسری    156
جدول 4-8- شاخص های برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    156
جدول 4-9- بارهای عاملی مولفه های نگرش    158
جدول 4-10- شاخصه ای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    158
جدول 4-11- بارهای عاملی مولفه های ویژگیهای فردی    160
جدول 4-12- شاخص های برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    160
جدول 4-13- بارهای عاملی سؤالات ویژگیهای سازمانی    161
جدول 4-14- بارهای عاملی مولفه های محدودیتها    163
جدول 4-15- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    163
جدول 4-16- بارهای عاملی مولفه های هزینه های بالاسری    165
جدول 4-17- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    165
جدول 4-18- بارهای عاملی مولفه های خرد    167
جدول 4-19- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    167
جدول 4-20- بارهای عاملی سؤالات کلان    168
جدول 4-21- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    168
جدول 4-22- بارهای عاملی مولفه های ارتقای افراد    170
جدول 4-23- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    170
جدول 4-24- بارهای عاملی مولفه های هزینه های بالاسری    171
جدول 4-25- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    172
جدول 4-26- بارهای عاملی مولفه های رفتارهای اخلاقی    173
جدول 4-27- شاخص های برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    173
جدول 4-28- بارهای عاملی مولفه های عملکرد اخلاقی    175
جدول 4-29- شاخصهای برازش کلی مدل آزمون شده پژوهش حاضر    175
جدول 4-30- شاخص‌های توصیفی متغیرهای پژوهش    176
جدول 4-31- ماتریس همبستگی سازه های پژوهش    176
جدول 4-32- نتایج مدل آزمون شده    179
جدول 4-33-مشخصه‌های برازندگی مدل برازش شده    181

 

 


فهرست شکل‌ها

شکل 2-1- مدل مدیریت اخلاق‌گرامبتنی برمفاهیم دعای عرفه    80
شکل 2-2- اخلاق کسب وکارکولینز    82
شکل2-3- مدل تحلیلی دوراهی اخلاقی (تصمیم‌گیری اخلاقی) نقش محور    83
شکل 3-1- فرایندتحقیق    104
شکل 3-2- فرآیندپژوهش با استفاده ازطرح آمیخته اکتشافی    108
شکل‏3 3- فرآیندهای به هم وابسته جمع آوری،تنظیم وتحلیل داده ها    121
شکل‏3 4- الگوی داده بنیان    123
شکل 3-5- الگوی بصری نظریه داده بنیان    124
شکل 3-6- الگوی معادلات ساختاری پژوهش    127
شکل 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت    132
شکل 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن    132
شکل 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تحصیلات    133
شکل 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سابقه کار    134
شکل 4-5- خلاصه مفاهیم، مقوله ها و زیرمقوله ها    141
شکل 4-6- مدل به دست آمده ازمصاحبه ها    153
شکل 4-7- مدل مفهومی پژوهش    154
شکل 4-8- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه تخصص فردی    155
شکل 4-9- ضرایب تی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه تخصص فردی    156
شکل 4-10- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه نگرشها    157
شکل 4-11- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه نگرشها    158
شکل 4-12- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه تخصص فردی    159
شکل 4-13- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ویژگیهای فردی    160
شکل 4-14- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ویژگیهای سازمانی    161
شکل 4-15- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ویژگیهای سازمانی    161
شکل 4-16- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه محدودیتها    162
شکل 4-17- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه محدودیتها    162
شکل 4-18- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه شرایط محیطی    164
شکل 4-19- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه شرایط محیطی    164
شکل 4-20- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه خرد    166
شکل 4-21- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه خرد    166
شکل 4-22- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه کلان    167
شکل 4-23- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه کلان    168
شکل 4-24- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ارتقای افراد    169
شکل 4-25- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه ارتقای افراد    169
شکل 4-26- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه پیامدهای محیطی    171
شکل 4-27- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه پیامدهای محیطی    171
شکل 4-28- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه رفتارهای اخلاقی    172
شکل 4-29- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه رفتارهای اخلاقی    173
شکل 4-30- خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه عملکرد اخلاقی    174
شکل 4-31- ضرایب تی خروجی تحلیل عاملی مرتبه دوم برای سازه عملکرداخلاقی    175
شکل 4-32- مدل آزمون شده پژوهش    177
شکل 4-33- مدل آزمون شده پژوه ش بعد ازحذف مسیرمحدودیتها به راهبردکلان    178
شکل 4-34- ضرایب تی مدل آزمون شده پژوهش    178
شکل5-1- مقوله های اصلی و ارتباط بین آنها درالگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی بارویکرداسلامی–ایرانی    187
شکل 5-2- مدل مفهومی پژوهش    195


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی تحلیلی جایگاه قاعده منع محاکمه مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران از دیدگاه قانون مجازات اسلامی و منابع فقهی

بررسی تحلیلی جایگاه قاعده منع محاکمه مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران از دیدگاه قانون مجازات اسلامی و منابع فقهی

هدف از این پایان نامه بررسی تحلیلی جایگاه قاعده منع محاکمه مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران از دیدگاه قانون مجازات اسلامی جدید و منابع فقهی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات222
حجم103 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیحقوق

توضیحات کامل

عمده هدف پژوهش حاضر بررسی تحلیلی جایگاه قاعده منع محاکمه مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران است که از دیدگاه قانون مجازات اسلامی و همچنین منابع فقهی و اسناد بین المللی مورد بحث قرار می گیرد.

 

 

قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف به عنوان یک اصل فرا قانونی و برگرفته از حقوق رومی- ژرمنی است که دولت ها را از تعقیب، محاکمه و مجازات مکرر «همان اشخاص» از ارتکاب «همان جرم» و «همان سبب» باز می دارد. به دنبال تحولات اِعمال اصول صلاحیت شخصی، صلاحیت واقعی، صلاحیت مبتنی بر تابعیت مجنی علیه، در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و طبق نظریه های مشورتی این قاعده در مجازات های تعزیری غیر منصوص شرعی که با سکوت قانون گذار در قانون مجازات اسلامی 1370 مواجه بود، پذیرفته شد.

 

 

 

طبق یافته های پایان نامه پس از بیان مفهوم و تحولات، جایگاه و مبانی قاعده از نگاه موافقان و مخالفان، و بررسی قاعده بر اساس اصول قضاوت شرعی و اسلامی، به این نتیجه می رسیم که سیاست کیفری ایران در مورد اجرای احکام صادره از دادگاه های خارجی در قانون مجازات مصوب 1392 موافق قوانین جزای بین الملل است، اما قانون گذار اعمال قاعده در جرائم تعزیری با احتساب محکومیت اجرا شده را اگر طبق قانون مجازات اسلامی ایران جرم باشد با رعایت شرایطی پذیرفته است.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده    1
مقدمه    2
الف- بیان مسأله    7
ب-  اهمیت انجام پژوهش    11
ج- پیشینه تحقیق    13
د - پرسش های تحقیق    15
هـ- فرضیه های تحقیق    15
و- اهداف تحقیق    16
ز- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی    17
ح ـ جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق    19
ت - روش تحقیق    20
ی -  روش تجزیه و تحلیل و جمع بندی اطلاعات    20

 

فصل اول    مفهوم قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف و مبانی آن در نظام های حقوقی    
1-1- معنی اصطلاحی و مفهوم قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف    23
1-2- پذیرش قاعده در سیستم های حقوقی    27
1-2-1- نظام رومی- ژرمنی    27
1-2-2- نظام کامن لا    29
1-2-3- نظام اسلامی    31
1-2-3-1- قاعدة ملازمه    35
1-2-3-2- ارشادی بودن بخشی از احکام جزائی اسلام    38
1-2-3-3- قاعده «لا ضرر»  و رابطه آن با قاعده منع محاکمه و مجازات  مضاعف    40
1-2-3-4- قاعده «لا حرج»  و رابطه آن با قاعده منع محاکمه و مجازات  مضاعف    41
1-3- مبانی قاعده و دلایل موافقان و مخالفان    44
1-3-1- مبانی و ادلة موافقان قاعده ممنوعیت محاکمه و مجازات مضاعف    44
1-3-1-1- مبانی فردی و اجتماعی با رعایت قاعده اعتبار امر مختوم    48
1-3-1-2- اقتضای عدالت و انصاف    50
1-3-1-3- تأمین و تضمین اهداف اصلی حقوق جزای بین‏ الملل، حفاظت و حمایت از دادرسی قضائی    52
1-3-1-4- رعایت حقوق مجرم و محکوم علیه    54
1-3-1-5- حمایت های حقوق بشری    55
1-3-1-6- تضمین بنیادی برای محاکمه‏ای اقتصادی، سودمند و کارا با فرض صحت احکام    57
1-3-1-7- جمع بندی ادله و مبانی قاعده منع مجازات مضاعف    59
1-3-2- مبانی و ادلة مخالفان قاعده ممنوعیت محاکمه و مجازات مضاعف    60
1-3-2-1- آراء مخالفان قاعده    61
1-3-2-2- دلایل مخالفان قاعده ممنوعیت محاکمه و مجازات مضاعف    67

 


فصل دوم    جایگاه و تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف در حقوق بین الملل و ایران    89
2-1- قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف درحقوق بین الملل    90
2-1-1-  دادگاه های بین المللی موقت یا خاص    91
2-1-1-1- دادگاه نظامی نورنبرگ    93
2-1-1-2- دادگاه یوگسلاوی سابق    94
2-1-1-3- دادگاه رواندا    97
2-1-1-4- دادگاه سیرالئون    100
2-1-1-5- دادگاه تیمور شرقی    103
2-1-2- دادگاه های دائمی    103
2-1-2-1-دادگاه کیفری بین المللی    104
2-2- قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف درحقوق داخلی (ایران)    108
2-2-1- پیش از پیروزی انقلاب اسلامی    113
2-2-2- پس از پیروزی انقلاب اسلامی    118
2-2-2-1- قوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری    118
2-2-2-2- موافقت نامه های قضایی منعقد شده با برخی کشورهای منطقه    119
2-2-2-3- نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه    123
2-2-2-4- صلاحیت محاکم ایران در رسیدگی به جرائم ارتکابی ایرانیان در خارج از کشور    125
2-2-2-5- جایگاه قاعده منع مجازات مضاعف در دکترین حقوق کیفری ایران    128
2-2-2-6-  جایگاه قاعده منع مجازات مجدد در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392    138
2-2-2-7- نحوه اجرای قاعده منع مجازات مجدد    147

 

فصل سوم    شرایط تحقق، استثنائات و ضمانت اجرای قاعدة منع محاکمه و مجازات مجدد    
3-1- شرایط تحقق قاعده منع محاکمه و مجازات مجدد    155
3-1-1- صلاحیت دادگاه ها و حل تعارض آن    156
3-1-2- وحدت موضوع    165
3-1-3- وحدت اشخاص    171
3-1-4- وحدت سبب    175
3-1-5- قطعیت رأی    180
3-2- استثنائات بر قاعده منع محاکمه ومجازات مجدد    183
3-2-1- دلایل و وقایع جدید    184
3-2-2- جعلی بودن اسناد و خلاف واقع بودن شهادت شهود و اظهار نظر کارشناس    186
3-2-3- ابطال قانون و یا تخفیف مجازات    188
3-2-4- تصمیمات مراجع غیر کیفری بین المللی و منطقهای    189
3-2-5- جرائم علیه امنیت ملی    190
3-2-6- حکم مخدوش ناشی از فریب، تهدید، اخافه، عمد یا اشتباه    193
3-3- آثار و نتایج قاعده    194
3-3-1- اعتبار منفی احکام بیگانه    195
3-3-2- اعتبار مثبت احکام بیگانه    196
3-4- ضمانت اجرای قاعدة منع محاکمه و مجازات مجدد    197
نتیجه گیری    199
پیشنهادات    206
منابع و مآخذ    209


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392

مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392

هدف از این پایان نامه بررسی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات230
حجم134 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیفقه،حقوق،الهیات

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی با عنوان مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392  شامل سه فصل می‌باشد:

 

 

  1. در فصل اول به بررسی مفاهیم ، ارکان و  تحولات حاکم بر مسئولیت کیفری می پردازد .
  2. فصل دوم مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی بصورت کامل تشریح می شود و در
  3. فصل سوم مجازات کیفری اشخاص حقوقی بصورت کامل و جامع ارائه می شود.

 

 

سعی نگارنده بر این است تا با مداقّه در در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 به این نتیجه نائل شود، که آیا قانون گذار همه جوانب و چارچوبهای لازم جهت جرم انگاری کلیه افعال مجرمانه شخص حقوقی را مطمح نظر قرار داده و اینکه تا چه حد این قوانین در پیشگیری از بروز جرم و فرار اشخاص حقیقی بعنوان مرتکبین اصلی در لوای شخص حقوقی مؤثر است؟ 

 

 

********

پایان نامه ای دیگر با همین عنوان ولی با سرفصل های متفاوت و در قالب 134 صفحه ورد ( دو فصل )در این لینک موجود است.

********

 

 


مسئولیت کیفری عبارت است از ؛ قابلیت استناد اعمال مجرمانه به شخص یا اشخاصی که آن را مرتکب   شده اند. برای اینکه مسئولیت کیفری احراز شود و جرم قابل انتساب به فاعل باشد بایستی ارکان آن موجود  باشد. مسئولیت کیفری شخص حقوقی اگر چه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 نفی نشده بود، اما با سکوت قانون گذار همراه بود ،البته در قوانین خاص نظیر قانون جرائم رایانه ای و... شناخته شده و قابل کیفر دهی می باشد. 

 

 


اما پدیدار شدن اعمال مجرمانه ی برجسته، نظیر بزه های اقتصادی و فسادهای سازمان یافته سبب گردید ؛ قانون گذار تردید را رها نموده و از عقاید ابرازی مختلف در این خصوص فاصله گرفته و اقدام به تصویب موادی در راستای عام نمودن مسئولیت کیفری شخص حقوقی نماید.و بدین ترتیب قضات و مراجع قضایی را نیز از سردرگمی در مواجهه با بزه های ارتکابی توسط اشخاص حقوقی رهایی بخشد.

 

 


مع الوصف عام نمودن مسئولیت کیفری در قانون مجازات جدید، اگر چه با کاستی هایی همراه است اما  نقص قانونی آن تا حدی برطرف شده و این گامی مثبت می باشد. البته آنچه در اوضاع و شرایط کنونی کارساز است صرف تدوین و تصویب قوانین مختلف وحجیم نیست.بلکه می بایست از واکنش های کمّی به جرایم، به واکنش های کیفی سوق یابیم و حس مسئولیت پذیری را در فرد فرد اعضای جامعه، تقویت نمائیم.تا آمار ارتکاب جرائم کاهش یابد. 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
چکیده     
مقدمه    


فصل اول ) بررسی مفاهیم ، ارکان و  تحولات حاکم بر مسئولیت کیفری
مبحث اول : مفهوم و ماهیت مسئولیت کیفری    
گفتار اول: بررسی تغییرات و نوآوری های قانون گذار مبنی بر مسئولیت کیفری اشخاصحقوقی    
گفتار دوم: بررسی آثار تحمیل مسئولیت کیفری بر شخص حقوقی و تأثیر آن بر نظم عمومی    
مبحث دوم : حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص بانگاهی بر مکاتب     
گفتار اول: حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حقیقی        
گفتار دوم: حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی                            
گفتار سوم: مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر    
الف )بررسی مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر در اشخاص حقیقی     
ب) بررسی مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر در اشخاص حقوقی     
ج)بررسی مسئولیت کیفری ناشی از ارائه خدمات اینترنتی    

 


فصل دوم: مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی 
مبحث اول: مفهوم و ماهیت ساختاری شخص حقوقی     
گفتار اول: مطالعه دیدگاه های مختلف در خصوص ماهیت شخصیت و مبنای پاسخ گویی اشخاص حقوقی    
الف ) ماهیت نظریه فرضی بودن شخص حقوقی     
ب) ماهیت نظریه اعتباری بودن شخص حقوقی     
ج ) ماهیت نظریه واقعی بودن شخص حقوقی     
گفتار دوم : اقسام اشخاص حقوقی     
الف ) اشخاص حقوقی موضوع حقوق عمومی     
ب) اشخاص حقوقی موضوع حقوق خصوصی     
مبحث دوم : نگاه اجمالی به مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی    
گفتار اول : پیشینه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی     
الف ) فرضیه عدم مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی     
ب) فرضیه پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی     
ج) بررسی مسئولیت کیفری شخص حقوقی موضوع حقوق عمومی با بیان نظر مؤافقان و مخالفان     
گفتار دوم : بررسی نگاه کیفری مقنن در مواجهه با شخص حقوقی     
الف  )  قانون اقدامات تأمینی و تربیتی مصوب سال 1339     
ب )  قانون مجازات عمومی مصوب سال 1304    
پ ) قانون مجازات عمومی اصلاحی  مصوب سال 1352     
ت) قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370     
ث) قانون جرایم رایانه ای مصوب سال 1388     
ج) قانون مجازات اسلامی ( مصوب جدید ) 1392    
چ) اهمّ قوانین پراکنده قبل و بعد از انقلاب که بطور خاص شخص حقوقی را حائز مسئولیت می دانند     
مبحث سوم : شرایط تحقق مسئولیت کیفری در اشخاص حقوقی     
گفتار اول : مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی     
گفتار دوم : مسئولیت کیفری توأم اشخاص حقوقی با مدیران و نمایندگان      
گفتار سوم : مسئولیت کیفری مدیر صادر کننده چک ، به نمایندگی از شخص حقوقی  شخص حقوقی     

 


فصل سوم :  مجازات کیفری اشخاص حقوقی 
مبحث اول: فلسفه و هدف مجازات اشخاص حقوقی     
گفتار اول : مسئولیت نیابتی اشخاص حقوقی     
گفتار دوم: ضمانت اجراهای کیفری اشخاص حقوقی(با نگاهی به قانون جرائم رایانه ای)    
گفتارسوم : مختصری بر مسئولیت کیفری با نگاهی بر اساسنامه دیوان کیفری بین المللی     
مبحث دوم: ضمانت اجراهای کیفری اشخاص حقوقی با توجه به قانون مجازات اسلامی    
گفتار اول: ضمانت اجراهای مالی     
الف) جزای نقدی    
ب) مصادره اموال    
 گفتار دوم : ضمانت اجراهای غیر مالی      
الف )تعلیق مجازات     
ب)اعلان عمومی محکومیت کیفری شخص حقوقی     
گفتار سوم :بررسی ضمانت اجراهای محدود کننده و سالب حقوق اشخاص حقوقی     
الف ) انحلال شخص حقوقی(بطور دائم)     
ب) ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شخص حقوقی (بطور دائم و موقت)     
پ)  ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه (بطور دائم و موقت)     
ت) ممنوعیت اصدار اسناد تجاری(بطور موقت)     

نتیجه گیری و پیشنهاد    

منابع    


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود